Tekstschrijver donna zakelijke blogs content sparren sparringsessie

Als je op deze pagina bent beland, hoef ik je niet meer te vertellen hoe slim het is om zakelijke blogs te schrijven.

Of wel?

Nou ja, voor degenen die nog niet zeker weten óf ze willen bloggen: het werkt. Voor je zichtbaarheid als bedrijf. Voor je autoriteit als expert. Voor je vindbaarheid in zoekmachines. En om nieuwe klanten te winnen.

Ik spreek inmiddels uit ervaring. Bloggen heeft mij al verschillende nieuwe opdrachtgevers opgeleverd. Opdrachten die ik zonder mijn blogs niet had binnengehaald. Voor mij werkt het al. Binnenkort ook voor jou?

Zakelijke blogs schrijven

‘Oké, hoe pak ik dat bloggen goed aan?’. Ten eerste: door goede artikelen te schrijven. Sterke inhoud, lekker leesbaar, liefst vriendelijk voor de zoekmachines. En ten tweede: door het structureel te doen. Elke week of elke maand, dat is aan jou. Maar wel structureel.

‘Ja, maar daar heb ik toch helemaal geen tijd voor…’, hoor ik je verzuchten. Gelukkig hoeft het ook niet zoveel tijd te kosten. Eén telefoongesprek en een correctieronde is alles wat je eraan hoeft te besteden. Een half uur per blog. Moet lukken, toch?

De rest neem ik namelijk van je over. Ik schrijf je blogs. Als je wil bedenk ik ook het thema. En als je WordPress hebt, plaats ik ze zelfs voor je. Ik doe mijn werk, zodat jij je kunt focussen op jouw werk. Doen we allebei waar we goed in zijn.

Waarom mij kiezen als tekstschrijver?

Schrijven doe ik al jarenlang. Bloggen voor bedrijven ook. Volgens klanten heb ik aan een half woord genoeg. Zelf geef ik de voorkeur aan iéts meer woorden, omdat een goed verhaal van jou mijn leven als tekstschrijver een stuk makkelijker maakt.

Verder heb ik een eigen schrijfstijl. Natuurlijk zorg ik ervoor dat-ie bij jouw bedrijf past. Maar je herkent er altijd mijn stem in. Vlot, scherp en als het kan met een vleugje humor.

Maakt het lezen leuker, en Google is er fan van. Ik hoop jij ook.

Klinkt goed? Mail me

Dan maken we daarna even telefonisch kennis. Helemaal vrijblijvend. Zelfs als je nog niet zeker weet of bloggen wel iets voor jou is. Stel je vragen, dan denk ik met je mee.

Zo werkt het

Stap 1: wensen bepalen

De eerste stap is een goed (en wat mij betreft gezellig) gesprek. Om kennis te maken, maar vooral om te kijken wat je wil bereiken met bloggen. Wat wil je delen? Hoeveel blogs wil je plaatsen? Samen kijken we welke aanpak haalbaar is en voor jou goed werkt.

Stap 2: plannen maken

Vaak werkt het makkelijk om een aantal thema’s te bedenken die we regelmatig terug laten komen. Zo weten we allebei welke content er op de planning staat. Een andere optie is om ‘gewoon’ te beginnen. Kijken welke ideeën er liggen, en van daaruit vertrekken. Het plan volgt dan als de statistieken van de eerste blog binnen zijn.

Stap 3: telefonisch interview

Hèhè, tijd om aan de slag te gaan. De aanzet voor een blog is bijna altijd een telefonisch gesprek. Met een expert die me alles kan vertellen over het thema, met een klant die je product of dienst gebruikt of met een collega die nu eenmaal makkelijk praat. Jij levert contactgegevens aan, ik plan een afspraak in en stel de vragen.

Stap 4: blog schrijven

Na het gesprek verwerk ik de input in een blog. Soms zoek ik hier zelf nog extra informatie bij. Voordat ik ga schrijven bepaal ik de insteek, de manier waarop ik het uitwerk en de belangrijkste SEO-termen. Daarbij zorg ik altijd voor afwisseling. De ene keer een vraag-antwoord-interview, dan een full quote en daarna losse citaten. Uiteraard horen een toffe titel, kekke koppen en andere creatieve uitingen daar ook bij.

Stap 5: feedback geven + plaatsen

Als het blog af is, ontvang je het van mij per mail. Natuurlijk mag je hier feedback op geven. De ervaring leert dat hoe langer we samenwerken, hoe sneller dit gaat. Ik weet wat je wil en jij weet wat je van me kunt verwachten. Als we allebei tevreden zijn, plaats je het blog op je website. En dan: de resultaten in de gaten houden.

Klinkt goed? Neem dan snel contact met me op en begin vandaag (of morgen) nog met die zakelijke blogs.

‘En Donna, als je dan toch bezig bent…

… Kun je dan ook meteen de posts voor social media en een nieuwsbrief schrijven?’ Ja hoor, dat kan! Ik noem mezelf dan wel tekstschrijver, maar ben eigenlijk content marketeer. Klinkt ingewikkeld, maar is voor jou vooral heel makkelijk. Ik denk met je mee over (bijna) alles waar je tekst voor nodig hebt. En dat doe ik graag creatief.

Ik zeg: kom maar op met die opdracht. Bellen mag, mailen ook. Of vul het contactformulier in. Wat jij fijn vindt.

Eerst zelf aan de slag met je online zichtbaarheid? Download dan het gratis e-book!