Tekstschrijver donna makkelijk schrijven b1 niveau (aangepast)

Iedereen kan een tekst schrijven. Maar niet iedereen met Word is een tekstschrijver. Een goede tekst schrijven is namelijk meer dan een paar woorden achter elkaar zetten.

Het is het bepalen van de schrijfstijl. De tone-of-voice. De opbouw. En dan de juiste sfeer schetsen, de tekst begrijpelijk maken en ook nog zorgen dat-ie lekker leesbaar is.

Voor online teksten gaat dat nog een stapje verder. Webteksten moeten namelijk zoekmachinevriendelijk zijn, makkelijk te ‘scannen’ en aanzetten tot actie.

Denk je nu: man, man, wat een ellende? Dan weet ik hoe laat het is. Tijd om mij te bellen. (Slechte grap hè. Ik beloof dat het niveau van de teksten die ik voor jou schrijf hoger is).

Wat doet deze tekstschrijver?

Ik schrijf teksten die blijven plakken. Bij je lezer, en als het even meezit op de eerste pagina van Google.

Liefst doe ik dat met een vleugje creativiteit. Maar altijd met een heldere boodschap.

Want daar gaat het om: dat je lezer weet waarom die écht voor jou moet kiezen. En vervolgens de telefoon pakt om je te bellen.

Je zit bij mij goed als je houdt van:

  • Een vlotte schrijfstijl
  • Begrijpelijke teksten
  • Creatieve invalshoeken

Klinkt goed? Neem dan contact op.

Zo werkt dat

Stap 1: interview houden

Om te beginnen komen we bij elkaar en nemen we je website, brochure of bedrijfsmagazine door. Verwacht een vragenvuur van mijn kant. Wat is je doel? Waarom moet ik naar jou toe, in plaats van de concurrent? Wie wil je bereiken? Zo geef je mij een compleet en vooral concreet beeld van wat je doet.

Stap 2: teksten schrijven

Aan de slag. Alles wat je hebt verteld in het interview, zet ik op papier. Nou ja, op mijn laptop. Schrijven doe ik op taalniveau B1. Dit is het niveau dat 80 procent van de Nederlands goed begrijpt. Dat doe ik om twee redenen: het is goed voor de leesbaarheid én is belangrijk voor betere vindbaarheid.

Ken je de term B1-niveau nog niet? Lees dan dit blog

Stap 3: feedback geven

Zodra de eerste versie van de teksten af is, ontvang je die van mij per mail. Je hebt dan de kans om ze te lezen en te beoordelen op de inhoud. De ervaring leert dat bij een goede briefing (en een goede match!) de hoeveelheid feedback minimaal is. Als het goed is hoef je hier daarom weinig tijd aan te besteden. Je opmerkingen verwerk ik in een nieuwe versie.

Stap 4: definitieve teksten plaatsen

Samen komen we tot een definitieve versie van je teksten. Jij plaatst ze vervolgens op de plek waar je ze gaat gebruiken. Als je dat fijn vindt, check ik daarna hoe alles eruitziet in de vormgeving. Past een titel net niet of loopt een alinea te ver door, dan kan ik dit nog aanpassen.

Stap 5: je boodschap verspreiden

Zijn we allebei blij? Yes! Tijd om eens even goed wat reuring aan die teksten te geven. Bijvoorbeeld via een nieuwsbrief, je sociale media of een advertentie. Uiteraard help ik je daar graag bij. Tip van de (tekst)chef: pak meteen door met een goed contentplan. Zo krijg je ook na je lancering de aandacht van (toekomstige) klanten.

Tekstschrijver gevonden

Denk je nu: dit is de tekstschrijver waar ik al eeuwen naar op zoek ben? Zet je er dan nog één keer toe om een paar woorden op te schrijven en neem contact met me op. Daarna neem ik het schrijven van je over. Uiteraard mag bellen ook, als je toch écht beter bent in praten dan in typen.

P.S. Voor blogs hanteer ik een specifieke aanpak. Die vind je hier.