Tekstschrijver donna contentstrategie bloggen (aangepast)

Hoeveel advertenties heb jij vandaag gezien? En van hoeveel weet je nog waar ze over gingen? Ik gok dat dit er weinig zijn. Waarschijnlijk ben je, net als heel veel anderen, immuun voor reclame. Alleen de ludieke acties onthouden we.

Wil je opvallen, dan heb je een duidelijk plan nodig. Een strategie waarin je vastlegt wat je boodschap is, hoe je je doelen gaat bereiken en waar je doelgroep zich bevindt. Ik help je met het bepalen van een effectieve contentstrategie.

Bereik meer met een contentstrategie

Jij hebt een verhaal te vertellen. Maar weten mensen dat? Met een slimme contentstrategie breng je jouw boodschap onder de aandacht. Niet door te schreeuwen, maar subtiel. Door interessante content te verspreiden die mensen graag lezen.

Je zit bij mij goed als je houdt van:

  • Een praktische aanpak
  • Diepgaande content
  • Iemand die met je meedenkt

Klinkt goed? Neem dan contact op.

Zo werkt het

Stap 1: brainstorm

In een brainstorm denken we na over je doel, doelgroep, type content dat bij je past, vindbaarheid in Google en inzet van social media. Dit hangt allemaal met elkaar samen. Dit is daarom meteen de belangrijkste fase voor het maken van een goede contentstrategie.

Stap 2: onderzoek

Je bruist van de ideeën, maar hoe ga je ze precies uitvoeren? In deze fase onderzoek ik hoe jij het maximale uit je content haalt. Dit onderzoek bestaat onder andere uit een zoekwoordanalyse, social media-onderzoek en het opstellen van persona’s.

Stap 3: contentkalender maken

Om je te houden aan je plannen, is een contentkalender essentieel. Hierin staat namelijk wat je gaat maken, waar dat over gaat, wanneer je dat doet en op welke kanalen je het plaatst. Als verschillende mensen je content produceren, staat hier ook in wie verantwoordelijk is.

Stap 4: uitvoering

Zodra alles vastligt, is het tijd om aan de slag te gaan. Dat betekent: blogs schrijven, video’s maken, interviews houden, nieuwsbrieven opstellen en social mediaposts inplannen. Dankzij de contentkalender heb je in deze fase veel meer ruimte om creatief te zijn.

Stap 5: monitoring

Als de eerste content het publiek heeft bereikt, wil je weten hoe erop gereageerd wordt. Bijna alles wat online gebeurt, is makkelijk te monitoren. Denk aan:

  • Je websitebezoekers
  • Aantal kijkers van een video op YouTube
  • Bereik van een Facebookpost
  • Aantal mensen dat je nieuwsbrief heeft gelezen.

Deze informatie gebruik je om je contentstrategie steeds verder te verbeteren.

Wil je een contentstrategie opstellen of beginnen met bloggen voor je bedrijf? Neem contact met me op.